søndag den 11. januar 2015

Nøgen.

Jeg typen, der ind i mellem går i fitnesscenter.
Jeg er også typen, der ikke rigtig snakker eller søger øjenkontakt i omklædningsrummet. Det er på en eller anden måde lidt privat at stå der med numsen bar og skifte til eller fra al sin spandex og mesh. Samme regel i badet: Ind - vaske - ud. No talking.

Men så her forleden forandredes alt.

Efter træning, går jeg op i omklædningsrummet, finder mit skab og smider tøjet. Jeg snupper håndklæde og shampoo (ja, og en Dermalogica Special Cleasning Gel til ansigtet, okay?) og går målrettet og barnumset ind til bruseren, tænder og stiller mig under. Og så sker det! "Der er godt nok ikke meget tryk på vandet, hva?"

Jeg drejer overrasket hovedet og kigger i retning af den fremmede lyd. Ved siden af mig, nøgen og våd, står en mand omkring min egen alder og kigger smilende og en smule afventende på mig.
I mit hoved sker der lynhurtigt og helt automatisk en afmåling af situationens mulige seksuelle kontekst, men der er ingen. Manden vil gerne snakke. Her. Under bruseren. Nøgen.

"Jaa..", prøver jeg og hader mig selv med det samme jeg siger "Det er en sølle stråle"
Manden griner! Under bruseren. Nøgen.
"Vi får vel hva' vi betaler for", fortsætter han, mens han meget grundigt sæber sig ind i området, der normalt er dækket af underbukser.

Der sker nu det, at vi faktisk får os en lille sludder på den helt overfladisk, bus-samtale-agtige måde, og det er faktisk hyggeligt. Og ikke spor seksuelt. Ikke fordi han ikke er flot. Ikke fordi jeg ikke kan se at han kommer her tit. Men her står vi. Under bruseren. Nøgne. Og snakker om vandtryk og konkurrence mellem fitnesscentre helt uden hverken at være blufærdige eller omvendt at prøve at score hinanden. Vi snakker bare, mens vi vasker os. Her. Under bruseren. Nøgne.

Min nye bruserven er først færdig, snupper sit håndklæde og siger "hej hej". Så forsvinder han ud i omklædningsrummet. Tilbage står jeg med hovedet fuld af small talk og kroppen fuld af glæde over at endnu ud barriere er brudt.

Jeg er typen, der lige sludrer med de andre under bruseren. Nøgen. For det er faktisk både hyggeligt og afvæbnende og ikke spor farligt.


Ingen kommentarer: