søndag den 19. maj 2013

Nåmensåteløk

Publikum
Nå. Hun vandt.

Det havde jeg simpelthen ikke troet, men det betyder jo ikke nødvendigvis at jeg tog fejl. Jeg kan blot konstatere, at den bedste sang (eller mand m/k) ikke altid vinder.

SVT lavede et meget flot show og da folk endelig forstod Petra Medes tørre og sarkastiske humor i det store pausenummer, var det jo så jeg blev helt varm om hjertet. At min drømmeven Sarah DF var sjovere end nogensinde før som Lynda Woodruf, gjorde det ikke mindre festligt.

Men inden jeg gør klar til at finde ”Emilie de Forest JA-hatten” frem, ska vi lige svælge og smægte os i årets gode sange.

Estland blev desværre helt overset og endte på en 20. plads, trods en meget smuk ballade fremført til rørende og hjerteligt af den lille henrivende (og svangre) Birgit, som både sang midt i publikum og gik på trapper i lang kjole, uden så meget som en snert af panik.
Etta havde helt sikkert givet hende En stor femtal!


Zlata aka Maskinen fra Ukraine blev nummer 3. Hun sang til perfektion og helt upåvirket af, at hendes entre blev en smule shaky, tak være en nervøs kæmpe. Men det kan man ikke rigtig bebrejde ham. Kæmpen. Zlata beltede sig igennem årets bedste omkvæd med en overbevisning, der gjorde mig en smule fugtig i armhulerne.


Og Moldavien. The Girl on Fire! Lækkert nummer at se på og meget dejligt sunget, trods tydelige nerver (Læg gerne mærke til, hvor få chancer hun har til at trække vejret..). Elskede showet og hendes hår, som i sig selv fortjente mere end en 11. plads.



Herning har som forventet allerede hele pr-maskineriet i gang for at få showet ud på heden. Selv Frank Jensen lader til at have opgivet kampen på forhånd. Og jeg tror også, at Herning nok skal få det hevet hjem.
....Ikke at det jeg tror har nogen relevans eller forbindelse med virkeligheden – åbenbart.

Tillykke DK. Vi ses snart.

Ingen kommentarer: