fredag den 28. oktober 2011

En (u)lykke kommer sjældent alene


Her har man gået i flere måneder under betegnelsen ”arbejdsløs” uden særlig meget held i jobsprøjten. Og andre sprøjter, for den sags skyld.
Men så skal jeg da ellers lige love for at den her uge var fuld af action på jobmåden, med tilbud fra højre og venstre. Tror jeg har valgt rigtigt, men jeg bliver alligevel lidt svedig i håndfladerne, når jeg siger nej tak til jobs, efter at have gået og ledt så længe.
Men så kan de jo også lære det, dem der kom for sent! Hen over isen og handling er de nye buzzwords. For slet ikke at tale om det gamle mundheld ”Først til mølle”, som i denne uge har vist sig mere aktuelt end nogensinde.

Så på mandag bliver det igen i arbejdstøjet, hvilket er et hårdt tiltrængt alternativ til mit sidder-i-nattøj-hele-dagen-liv disse dage. Rart at være en del af samfundet igen og mest af alt at få noget løn ind på kontoen.

Det betyder også at jeg nu kan begynde at planlægge ferier og getawys til de mørke dage, som kommer fra på søndag og frem til engang i april. Ned og se noget sol mindst en gang hver anden måned, er målet!

Nogen, der vil med?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg vil! Men først næste lange mørke vinter..

Helle sagde ...

Sikke et dejligt mål :) Tillykke med job!